Nemokamas pristatymas visoje Lietuvoje nuo 40 eur 

Kas atsitinka jūsų kūnui, kai nemiegate

2023 10 30

Visi žinome, kad kiekvieną naktį turėtume miegoti maždaug aštuonias valandas. Tačiau nepaisant to, 35 proc. suaugusiųjų miega septynias valandas arba mažiau. Nors tai neatrodo didelė problema, miego trūkumas turi rimtą poveikį jūsų organizmui - ne tik dėl to, kad tampate irzlūs. Taigi, kas atsitinka jūsų organizmui, kai nepakankamai miegate tarp lovų? Pasirodo, daug kas...

Miegant trumpiau nei septynias valandas nukenčia jūsų pažintiniai įgūdžiai, gebėjimas priimti sprendimus ir koordinacija, o reakcija į bet ką sulėtėja. Praradus vos vieną valandą miego, sumažėja gebėjimas apdoroti prisiminimus ir išsaugoti žinias (tyrimai parodė, kad smegenys rūšiuoja ir saugo informaciją miegant), taip pat nukenčia trumpalaikė atmintis, todėl mažėja gebėjimas prisiminti, ką išmokote tą dieną.

Mažiau nei septynias valandas užmerktomis akimis taip pat kenkia jūsų sveikatai. Miego trūkumas silpnina jūsų imuninę sistemą - vienas Carnegie Mellon universiteto tyrimas parodė, kad dėl miego trūkumo triskart padidėja rizika susirgti peršalimo ligomis, taip pat padidėja širdies ir kraujagyslių ligų rizika.

Kadangi dėl per mažo miego organizmas sunkiau tinkamai metabolizuoja maistą, tai taip pat turi įtakos jūsų gebėjimui numesti ar išlaikyti svorį. Kai kuriems žmonėms miego trūkumas gali net sumažinti lytinį potraukį.

Štai dar vienas būdas jį suskaidyti

Po 17 valandų budrumo vidutinis žmogus pradeda funkcionuoti kaip žmogus, kurio kraujyje yra 0,05 proc. alkoholio. Tai reiškia, kad jei atsikelsite 6 val. ryto, iki 23 val. vakaro jūsų pažintiniai ir reakciniai gebėjimai bus šiek tiek mažesni nei teisėtai girto žmogaus.

Po 18 valandos jūsų organizmas iš tiesų pradeda patirti smūgį. Tuo metu jūs nesuteikiate sau pakankamai laiko tinkamai pasipildyti ir atsistatyti, todėl jūsų protinės funkcijos yra gerokai mažesnės už normalias. Norint suteikti šiek tiek konteksto: Be to, žmonės, kurie miega mažiau nei 6 valandas per parą, 30 proc. dažniau nutunka nei tie, kurie miega ilgiau (miego trūkumas skatina apetitą ir skatina norą valgyti daug riebalų ir angliavandenių turintį maistą).

Po 24 valandų esate teisėtai girtas.

O miego praleidimas kelias dienas iš eilės turi daugkartinį poveikį. Penkias dienas iš eilės miegant po 4-6 valandas per parą jūsų pažintiniai gebėjimai sumažėja taip, tarsi būtumėte patyrę 24 valandas nepertraukiamo budrumo - tos penkios valandos, kurias gavote naktį prieš tai, beveik neturi reikšmės. Dešimt tokių dienų, ir atrodys, kad nemiegojote ištisas 48 valandas. Jūsų kūnas tiesiog nespėja.

Todėl nustokite save spausti, nors iš tikrųjų tik stabdote savo kūną. Atsigulkite į lovą ir suteikite sau miego, kurio nusipelnėte, na o visas prekes kurios padės atsipalaiduoti rasite Savashome puslapyje.

Savashome LT

SAVASHOME puslapyje yra naudojami keturi pagrindiniai slapukų tipai.

Naršydami toliau Jūs sutinkate su būtinaisiais slapukais. Taip pat galite sutikti ir su kitų slapukų naudojimu. Privatumo Politika.